Pipi Obin Bisulan

Dua hari yg lalu bunda telpon ayah (ayah di Bandung) katanya warna merah di pipi bawah matanya obin yang disangka alergi akibat salah makan, ternyata bisul. Juga adiknya yang dua biji di sekitarnya juga menjadi bisul. Masih kata bunda kemarin katanya sudah ke dokter. Ayah becandain bunda itu bisul, bukan jerawat ya? Bener deh Obin memang anak bunda. Gigi jarang, alergi, dan jerawat, eh bisul. Kacian kecil kecil udah biculan, ya Bin.

"Bisul apaan sih yah?" tanya Obin. Barusan sih ayah browsing di internet katanya bisul disebabkan oleh kuman. Namanya Staphylococcus aureus, namanya susah ya Bin. Di situ sih katanya akibat kita kurang jaga kebersihan. Tapi ayah juga ngamatin teman teman ayah yang bisulan kebanyakan juga para alergi-er. Kayak bunda alergi kepiting, Roni alergi telor, Lukman juga. Kemarin kata bunda yang katanya dari dokter juga bilang begitu." ada kecenderungan" kata dokter.

Oh ya Bin hari ini Nyai Obin ulang tahun . Ntar Obin ucapin celamat ulang tahun ya bin. Gak apa apa walau cuma uuuu, uuuuu, uuuu. (habis baru bisanya ngomong itu).

1 comment:

gfutfy said...

This momentousdecree wow gold came as a great beacon gold in wow light of hope buy wow gold to millions of negroslaves wow gold kaufen who had been seared in the flames of withering injustice.maplestory mesos it came as a joyous daybreak to end the long night ofcaptivity.but one hundred years later,maplestory money we must face the tragic fact thatthe negro is still not free.maple money one hundred years later,sell wow gold the lifeof the negro is still sadly crippled by the manacles ofsegregation and the chains of discrimination. one hundred yearslater,maple story money the negro lives on a lonely island of poverty in themidst of a vast ocean of material prosperity.wow powerleveling one hundred yearslater,maple story power leveling the negro is still languishing in the corners of americansociety and finds himself an exile in his own land. so we havecome here today to dramatize wow powerleveln an appalling condition.in a ms mesos sense we have come to our nation''s capital to cash a check.when the architects of our republic wow powerleveln wrote the magnificent wordsof the constitution and the declaration of independence, theywere signing a promissory note maplestory power leveling to which every american was tofall heir.